vrijdag 1 augustus 2008

wie?

Van een aantal van jullie weet ik het, maar van veruit de meesten niet. Ik wil graag weten wie jullie zijn. Nee, ik hoef geen namen, adressen, telefoonnummers, e-mailadressen of wat dan ook. Ik ga jullie niet bestoken met spam of vervelende telefoontjes over scheerschuim of condooms. Reageren kan gewoon hieronder, zo anoniem als je het zelf wilt. Ik ben gewoon benieuwd, zou graag willen weten wat jullie leuk (of niet) vinden aan dit blog, waar jullie belangstelling voor deze regio vandaan komt, of jullie iets met Belgrado, Servië, de Balkan hebben of dat jullie alleen maar komen omdat ik van die fantastische stukjes schrijf. Van dat soort dingen. Kortom, ik wil alleen mijn eigen nieuwsgierigheid bevredigen.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Je weet wie ik ben, we kennen elkaar een beetje 'van vroeger'.

Met de Balkan heb ik niets.
Ik lees je graag vanwege je persoonlijke stijl. En de variatie in je onderwerpen.
Voertuigen, het café, Aleksandra (en haar moeder), politiek maar vooral je werk en hoe je dat doet en beleeft.

Ik heb een RSS-feed op je staan en zodra die aangeeft dat er iets nieuw(s) is kom ik lezen en kijken.
En tref dan altijd weer iets leuks dat me verrast.

Anoniem zei

Hi,

Ik ben Marko, 27 jaar, geboren in Nederland uit een huwelijk van een Servische vader, en een Nederlandse moeder. Heb nog wat familie in Belgrado wonen (o.a. mijn opa), en vandaar ook mijn interesse in dit blog en de leuke stukjes die je schrijft. Ik zelf ga geregeld naar Belgrado om e.e.a met eigen ogen te aanschouwen, maar in the mean time houdt dit blog me op de hoogte..;-)

David Jan zei

De eerste twee dapperen. Dank voor jullie reactie, maar jullie kende ik natuurlijk al.
Tsja, Jeanne, dat vroeger is toch al gauw ruim twintig jaar geleden. Ik herinner me de 'perskamer' van de rechtbank in Utrecht nog levendig. Met die vooroorlogse typemachine -de digitalisering stond nog helemaal in de kinderschoenen- en de rechters Van Harinxma thoe Slooten, Hofhuis en Clarenbeek. Ik begin de leeftijd van nostalgisch terugblikken te bereiken.

Ik vind het leuk, Marko, dat ik jou en je familie een beetje op de hoogte kan houden van wat er in Belgrado gebeurt. Ik neem aan dat je verwanten hier jullie ook wel op de hoogte houden. Stuur eens een berichtje als je weer komt. Dan kunnen we een kop koffie of een biertje drinken.

Jullie allebei natuurlijk hartelijk dank voor de lovende woorden. Ik doe het met veel plezier.

Anoniem zei

Ha David Jan,

Ik ben Paul, lees met veel plezier je blog min of meer vanaf het begin. Ik kom graag in Belgrado, hoewel dat de laatste tijd te weinig gebeurt. ik werk als journalist met speciale belangstelling voor ex Sovjet Unie en Balkan - een jou wel bekende combinatie.

hartelijke groet,

Paul

Anoniem zei

Dobar dan, het is Mitra! Nee, je kent me niet uit een duister verleden, zelfs niet uit een helder heden. Ik was vorige week in de gekkenhuis van Belgrado om verslag te doen van de Karadzic hetze (freelance dagblad de Pers). Het lezen van jouw blog naderhand heeft me weer heerlijk doen onderdompelen in de Balkan nu ik weer thuis ben, dank daarvoor! Jeppe attendeerde me (met groots enthousiasme) op je blog. Ik ben bij hem in Kosovo geweest. De Balkan heeft mijn hart gestolen, dus ik hoop dat we elkaar eens ontmoeten in Belgrado!

Dovidjenya,
Mitra Nazar

David Jan zei

Jemig, allmaal journalisten. Ik zal toch eens wat beter op mijn taal- en tikfouten gaan letten. De combinatie ex-Sovjet Unie en de Balkan is me inderdaad niet helemaal vreemd. Ik moet zeggen dat ik het hier beter naar m'n zin heb dan in Moskou. Want, en daarin kan ik Mitra heel goed volgen, de Balkan heeft ook mijn hart gestolen en dat heb ik van Rusland nooit kunnen zeggen.

Anoniem zei

Ik dus zoals je reeds vermoeden zult, vanuit buurland Roemenië, inderdaad weer pers ja. Geniet van de combinatie professioneel/persoonlijk. Wat ik minder vind: je bezorgdheid (?) aangaande door wie c.q. OF je blog gelezen wordt.

David Jan zei

Je hebt gelijk Cornelis, ik zal minder zeuren in de toekomst.