vrijdag 15 augustus 2008

vruć

Kako je vruće danas (wat is het heet vandaag). Ik was bijna vergeten dat augustus de vreselijkste maand is om in Belgrado te zijn. Bijna veertig graden vandaag. Ik dacht dat de Sahara de heetste plek op aarde was. Vergeet het maar; het is Belgrado. Het waait, maar dat is niet fijn, tenzij je je haar wilt drogen. De stad is uitgestorven. Iedereen schuilt in gekoelde appartementen om er vanavond pas na een uur of negen weer uit te komen. Alleen de ijsjesverkoopster blijft koppig zitten. Dom, want zodra je het ijsje uit de vriezer haalt, smelt het direct.

Op het pleintje hierboven zou het vol moeten zijn. Hier is de ingang van de Bajloni markt, maar zoals je ziet is het er leeg. De markt zelf? Kijk maar:


Niemand, zelfs geen verkopers. Ik was zo onhandig om naar buiten te gaan om vocht te kopen. Heel veel water en heel veel sap. Nou, dat heb ik geweten.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ok veertig graden in BG lijkt me een hel. Maar wij moeten het in NL al weken doen met twintig graden. Vanavond viel ik bijna van mijn stoel toen er op het nieuws verteld werd dat het morgen echt zomerweer gaat worden, 21 graden!

David Jan zei

Ik kan je verzekeren dat ik nu (bijna middernacht) de voorkeur geef aan jullie 21 graden boven de 31 graden die het op dit tijdstip nog is in Belgrado.

Anoniem zei

Het was niet uit te houden die dag!! Was net die avond daarvoor terug gekomen in Belgrado en had er metteen spijt van toen het om 10 uur al 31 graden was en ben inderdaad de hele dag binnen gebleven!