donderdag 7 augustus 2008

mladić

Hapšenje Ratka Mladića do kraja avgusta

Dit kopte het dagblad Blic gisteren al op zijn site: Arrestatie Ratko Mladić voor eind augustus. Het was te verwachten, dit soort van berichten. Als bron wordt "een hoge regeringsfunctionaris" opgevoerd. Die zou hebben gezegd dat de leden van het operatieve team dat is belast met opsporing en arrestatie van de oud-generaal voorlopig niet op vakantie mogen. De internationale media zijn inmiddels ook wakker geworden en hebben het bericht domweg overgenomen.
Ik heb er niks mee gedaan en zal er ook niks mee doen. Ik heb geen flauw idee wie die bron is, heb al tientallen keren gehoord dat Mladić nu toch echt op korte termijn gearresteerd gaat worden en vind de mededeling dat de mensen die hem moeten vinden niet op vakantie mogen nogal magertjes. Het lijkt me bovendien uitermate sterk dat regeringsfunctionarissen mogelijke actie tegen Mladić, die na de arrestatie van "die ander" waarschijnlijk toch al ergens diep zit ingegraven, gaan lopen aankondigen. Ik denk, kortom, dat het weer eens vals alarm is. Belangrijker nog: ik wil helemaal niet dat Mladić eind augustus wordt opgepakt, want dan ben ik op vakantie. En dat telt.

Geen opmerkingen: