woensdag 6 augustus 2008

VOERTUIGENSERIE

Jesse, trouw bezoeker van het Belgradoblog, is weer terug. Hij is fan van de voertuigenserie en dus gooi ik er speciaal voor de gelegenheid nog een aflevering tegenaan. Wat kan mij het schelen. Deze gaat over de oranje tankwagen die iedere ochtend om half tien langzaam onder mijn raam doorrijdt. Als hij een stukje verder is, zie je dit:


De ratio van dit dagelijkse ritueel heb ik nooit goed begrepen. Met zo'n krachtige straal spuit je inderdaad alle plastic zakjes, wikkels van ijsjes, sigarettenpeuken en (restanten van) hondendrollen onder de geparkeerde auto's vandaan. De gewone straatvegers kunnen daar niet bij. Volgens mij wordt het probleem er alleen maar mee verplaatst, want als de tankwagen voorbij is ligt de troep op straat. De bedoeling zal wel zijn dat de straatvegers daarna komen om die schoon te bezemen, maar dat gebeurt dan meestal weer niet.

Geen opmerkingen: