vrijdag 4 juli 2008

zwanger

Ik moet Jelena Trivan van de Democratische Partij interviewen. Dat valt nog niet mee zeg. Oorspronkelijk hadden we een afspraak om twaalf uur. Ik begeef me zwetend heuvelopwaarts naar het Servische parlementsgebouw, sta er voor de deur en krijg een telefoontje. "Jelena heeft het erg druk, kan het om twee uur?" Natuurlijk kan het om twee uur. Ik bedoel maar, zulke mensen hebben wel belangrijkere dingen aan hun hoofd dan een gesprek met een Nederlandse correspondent.
Half twee. Ik houd ervan op tijd op afspraken te zijn, dus ik wandel ruim op tijd richting parlement. Weer die verdomde heuvel (ik heb die klim alleen in de gaten als het warm is). Nog vijftig meter te gaan, mijn mobiel gaat. "Jelena voelt zich niet lekker, ze wil wat rusten. Kan het tussen vier en vijf?" Natuurlijk, belangrijke mensen die zich niet goed voelen, moeten rusten. Vijf uur dan maar, dan heeft ze een uurtje langer om te herstellen.
Nu moet ik straks weer tegen de heuvel op. Benieuwd wat dit keer de telefonische mededeling zal zijn...

Update: Deze keer ging het echt door. Ik heb een kleine drie kwartier met DS-parlementslid Trivan zitten praten. Ze is zwanger, vandaar dat het allemaal nogal moeizaam ging vandaag. Het zij haar vergeven.

Geen opmerkingen: