maandag 9 maart 2009

schoen

Voor de geïnteresseerden: Marko Kon en Milan Nikolić zullen Servië vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Moskou. Schoen, heet het liedje, dat niet om aan te horen is. Maar Kon ziet er gek uit en hij niet kan zingen, dus is het goed. Begint gewoontegetrouw met traditioneel accordeonriedeltje en dan volgt de steenkolengruisstem van Kon met een suffige beat. Bravo. Geruchten genoeg over doorgestoken kaart. Kon is een belangrijke producer van turbofolk en zit dus tot aan zijn ellebogen in de contacten bij de organisatie van de nationale poot van het liedjesfestival. Eén ding is zeker: Belgrado zal het Songfestival 2010 niet organiseren.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ik vind 'm eigenlijk wel grappig en juist de beat wel ok. beter dan al die eurohouse beatjes icm met de onvermijdelijke modulatie na het 2e refrein.

SuperErnie zei

Schoen? Weer een anti-Amerikaans liedje zeker! Een hommage aan de Iraakse schoenenwerper!

Sterkte met je marantz,
Ernest

David Jan zei

@S. Over smaak valt niet te twisten. Ik heb slechts mijn eigen bescheiden mening opgeschreven. Wat betreft de rest van het repertoire ben ik het roerend met je eens.
Ha Ernest, jij ook hier? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet eens naar de tekst heb geluisterd. De Marantz is trouwens zojuist bezorgd door DHL. Net op tijd voor Albanië.