zondag 29 maart 2009

burenruzie

De Roemeense president Basescu moet er gisterenavond ongelooflijk de smoor in hebben gehad. Zat-ie gisterenavond in Constanca naast z'n Servische collega Boris Tadić te hopen dat zijn nationale voetbalploeg eindelijk eens een paar punten zou pakken, gingen de Roemeense voetballers met 3-2 het schip in tegen de buren. Gevolg is dat Servië fier bovenaan staat in groep 7 van het kwalificatietoernooi voor het WK, volgend jaar in Zuid-Afrika; twaalf punten uit vijf wedstrijden. Een ongekende luxe. Roemenië deelt de vierde plaats met Oostenrijk: vier punten uit vier wedstrijden. Vergeet het maar, Cornelis.

2 opmerkingen:

Reijer zei

Ik hoorde van Roemeense vrienden dat een flink aantal Servische supporters afkomstig waren van de Servische minderheid die in het westen van Roemenie woont. Wellicht dat deze opkomst van supporters het Servische elftal extra heeft geinspireerd. Ik wist eigenlijk niets van Serviers die in Romenie wonen. Misschien interessant voor een reportage?

David Jan zei

Interessant genoeg, Reijer. Maar als ik reportages moet gaan maken over alle minderheden op de Balkan, dan ben ik nog wel even bezig. Hongaren in Servië en Roemenië, Turken in Macedonië, Bulgaren in Servië, roma overal, Serviërs in Montenegro, Montenegrijnen in Servië, Kroaten in Servië, Serviërs in Kroatië, Albanezen in Macedonië, Servië, Griekenland en Montenegro, Vlachen... Ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Lijkt me meer iets voor een heel dik boek.