zondag 18 mei 2008

kindertjes

Nog twee dagen en dan kan ik me eindelijk weer eens met iets anders gaan bezig houden dan het Eurovisie Songfestival. Dat is te zeggen, als Hind de halve finale niet overleeft. De formatie van een nieuwe Servische regering is zo'n boeiend onderwerp dat al een poosje ligt te wachten. Ik wil wel weer eens ergens anders komen dan op plaatsen waar cameraploegen (inclusief de mijne), fotografen en journalisten (inclusief ikzelf) om groepjes zangeressen, zangers en dansers heenwurmen en -pieren. Dosta.
En dan ga ik mezelf meteen tegenspreken. Vandaag was het wél de moeite waard. Ik snotter al snel, zeker als het om kinderen gaat, maar vandaag was het echt bijzonder. Snif. Hind ging op bezoek in een kindertehuis in Sremska Kamenica, op een uurtje rijden van Belgrado. De kindertjes waren prachtig (snotter) en Hind was prachtig. Een heel klein ettertje dat bij haar op schoot zat, hapte de hele tijd in de plopkap van mijn microfoon toen ik Hind wilde interviewen. Grappig.
Hieronder wat fotootjes. En ga nou niet meteen zeggen dat het een goedkope pr-stunt was. Je was er zelf niet bij. Of wel soms?



Geen opmerkingen: