zaterdag 3 mei 2008

blumenerde

Het raam kan open, dus het is lekker weer. Onbewolkt, ik schat nu al tegen te twintig graden. Het belooft een mooie dag te worden.


Ik heb een klein tuintje gemaakt op mijn terras. De bedoeling is dat deze bakken in de zomer volstaan met verse kruiden. Vorig jaar is dat maar half gelukt. Een tuinier ben ik niet, dus ik weet niet goed waarom de salie, de tijm en de dragon niet op wilden komen. Misschien lag het aan de aarde. Dit keer heb ik peperdure Oostenrijkse aarde van het merk Scotts in de bakken gedaan. Weliswaar is het Blumenerde, maar er staat Qualität aus Österreich op de zak, dus dat moet goed komen. Ik zal het groeiproces nauwlettend in de gaten houden.
Laatste nieuws: de basilicum heeft al wortel geschoten. De eerste teergroene blaadjes zijn aan de oppervlakte verschenen. Die Oostenrijkers toch. Kennelijk kunnen ze meer dan hun dochters in een kelder bezwangeren.

Geen opmerkingen: