zaterdag 15 november 2008

hip

Ik ben cultureel weer helemaal opgefrist. Gisterenavond presenteerde de band Darkwood Dub zijn nieuwe album: Jedinstvo (eenheid, harmonie). Plaats van handeling: The Tube, een club in het centrum. Publiek: hippig, veel acteurs, televisiemensen, schrijvers, muzikanten, kunstenaars, zelfs vice-premier Đelić kwam om middernacht binnenwandelen, in pak, maar zonder stropdas en gearmd met een jonge vrouw die zijn vrouw bleek te zijn. De muziek was puik, niks op aan te merken, maar het was wel erg druk en erg warm.

De tijd dat ik me ongedwongen in een hossende menigte stortte ligt ver achter me. Ik heb me dus maar teruggetrokken bij de bar, waar de biertjes erg duur waren (210 dinar = 2,5 euro = voor Belgradose begrippen een godsvermogen).

Jullie houden aan dit uitje zelfs een primeur over. Nog nooit vertoond in Nederland: een videofragment van een van Serviës bekendste bands:



Geen opmerkingen: