zondag 25 oktober 2009

op naar amsterdam

Volgende week zaterdag allemaal vrij nemen, het voetballen afzeggen, de date met dat lekkere ding uitstellen, het uitje met de kinderen verplaatsen en met z'n allen naar Kriterion aan de Roeterstraat in Amsterdam. Waarom? Daar wordt het Balkan Snapshot Filmfestival gehouden. Gekke naam, want er is (eveneens op vrijdag en zondag) ook muziek, fotografie, discussie en er zal een lezing worden gehouden door prof. dr. David Jan Godfroid. Deze hooggeleerde was verzocht om iets te vertellen over de komende (?) opheffing van de visumverplichting voor Servië, Macedonië en Montenegro. Dat leek me wat magertjes voor drie kwartier, dus ik heb het thema eigenhandig veranderd in: de ambivalentie van Serviërs ten opzichte van Europa. Aanvang 16.00 uur, komt dat zien. Ik zal voor de gelegenheid een net jasje aantrekken.

15 opmerkingen:

Ismael zei

He, wat jammer nou, die dag zit ik in Rotterdam op een Servisch verjaardagsfeest, veel plezier en succes met je korte lezing!

David Jan zei

Korte lezing??? Heb jij wel eens drie kwartier aan een stuk staan ouwehoeren?

Antje zei

Leuk! Dat is dus de 7e?

Antje zei

Ha, de organisatoren lezen je blog ook!

David Jan zei

Nee, het is de 31e.

Ismael zei

okay een lange lezing dan, sorry! ik moet op m`n werk vaak aan een stuk door praten ik werk als servicemedewerker bij de NS en als de reiziger weet hoe er gereisd moet worden kan je nog als brugman kan praten om ze in de trein te krijgen die maar 5 min langzamer is dan een intercity maar er wel 15 minuten eerder aankomt.
ik vind het jammer dat ik er niet bij klan zijn

Aleksa zei

Leuk ,ik zal mijn best doen om te komen.

David Jan zei

Ik benijd je niet Ismael. Jammer dat je niet kunt
Wees welkom, Aleksa, en alle andere lezers van het Belgradoblog natuurlijk ook.

Marija i Rudi zei

Jammer, we kunnen er niet bij zijn. We stoken een paar dagen rakija om die tijd.
Maar kun je van te voren komen oefenen in Surduk, in het gemeenschapshuis?

David Jan zei

Ik vrees dat mijn Servisch daar niet goed genoeg voor is.

Aleksa zei

O,dan is het tijd voor de integratie cursus!!
:)hahahaa

Jeppe Schilder zei

Leuk! Ik zit nu in St. Petersburg voor reisrepo, vanavond terug en dan morgen alweer naar Londen ( slecht hè) :-) maar met een beetje geluk zit ik zaterdag lekker Balkan filmpjes te kijken in A'dam. Dus wie weet tot dan, eerste biertje is van mij!

David Jan zei

Kijk, zo zie ik het graag.

Albert zei

shit, ik lees het nu pas en zit zaterdag al helemaal volgepland. Jammer, ik had je college graag willen volgen, prof. Dr. David Jan. Volgende keer dan maar!

David Jan zei

Je weet niet wat je gaat missen...