donderdag 22 oktober 2009

catastrofe

Ik gun het niemand en zeker een straatarm land als Albanië niet, maar het was te verwachten. De Thirre-tunnel, onderdeel van de snelweg van Priština naar de Adriatische Zee moet een paar weken dicht. "De tunnel moet worden gesloten om de bouwer werken uit te laten voeren aan een kort gedeelte waar een instabiele geologische massa druk uitoefent op de wand. Dit is een onvoorziene situatie," schrijft het ministerie van transport en openbare werken in een persverklering.
Onvoorzien? Nee, onzin. De weg moest in juni koste wat het kost worden geopend om premier Berisha aan een verkiezingsoverwinning te helpen. Ik ben er afgelopen maart geweest en toen was al duidelijk dat de weg nooit op tijd klaar kon zijn. Natuurlijk hebben ze met man en macht gewerkt om in ieder geval op tijd te zijn om Berisha en Hashim Thaci van over de grens nog voor de verkiezingen elkaar de hand te laten schudden. En daarmee heeft meneer Berisha zijn land, dat door die weg toch al zit opgescheept met een torenhoge schuld, nog eens een stuk dieper in de problemen geduwd.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Vandaag ben ik in Haarlem een paar schoenen wezen kopen, en ze zitten heerlijk! En toen ik thuis kwam en ze wat beter bekeek zag ik dat ze in Albanie zijn gemaakt. Grappig toch? Zijn denk ik de eerste produkten uit Albanie in mijn huis. Dus toch ook nog goede berichten over Albanie. Ik denk overigens dat alleen al de linker schoen net zo veel kostte als het maandsalaris van de persoon die hem in elkaar heeft geplakt.

Groeten van Jesse

David Jan zei

En de rechter?