dinsdag 22 september 2009

kikker

Genoeg zware kost, iets vrolijkers dan maar, hoewel meneer Kikker niet erg blij kijkt. Hij woont op de muur van het huis van Marijke en Rudi, een Nederlands echtpaar dat in Surduk (een dorpje in de omgeving waarvan wij een huis zoeken) is neergestreken en is waarschijnlijk kwaad omdat ik hem stoorde in zijn gekwaak en vliegenvangerij. Altijd gedacht dat kikkers in sloten en poelen woonden. Iemand enig idee wat voor soort Meneer Kikker is (de befaamde Servische muurkikker misschien)?

6 opmerkingen:

Ismael zei

ik denk dat Meneer Kikker of hoe hij waarschijnlijk zal heten Gospodin Žaba gewoon de koelte opzocht of een lekker vliegenvangplekje.
dit soort berichtjes zijn erg leuk om te lezen. weer eens wat anders dan boze Albanezen in Macedonie of voetbalgeweld, waren de grobari of delije maar zo kalm en rustig

Michel zei

Voor Gospodin Žaba was het die dag sve džabe, dat vliegenvangen..ik zou ook kwaad worden. Vrees dat hij zijn nageslacht wraak zal laten zweren, want men waardeert "historische grond" zeer in Servië.. :-) Zal ik hem maar Slobo noemen?

David Jan zei

@ Ismael. Ook ik had even genoeg van al die geweldsberichten, hoewel je daar niet onderuit komt als het de samenleving bezighoudt.
@ Michel. Slobo lijkt me een mooie naam voor meneer Kikker. Zal het voorstellen aan Marijke en Rudi, want daar woont hij.

Ismael zei

Slobo wat een leuke naam voor een kikker, zeker met de voorgeschiedenis erbij. En hij lijkt wel een beetje op de al bekende Slobo.

ik weet dat je als de samenleving bestudeert, en zeker die op de Balkan niet onder dat soort berichtjes uit kan, maar gelukkig laat je ons ook deze kleine leuke dingen zien, zodat dat het niet alleen geweldsberichten zijn

Marija i Rudi zei

Gisteravond, bij een heerlijk zwoel temperatuurtje, zat Meneer de Kikker op zijn insectjes te wachten [of het een meneer is, dat weten we niet].
Voor de eerste keer hebben we Slobo naar hem geroepen. Hij zei niets terug, dus het gaat de komende drie dagen niet regenen.

David Jan zei

Dat is prettig, dat het niet gaat regenen.