maandag 6 juli 2009

show me the way

We gaan grappig doen in Belgrado. In verband met de Universiade wordt Skadarlija voorzien van allerlei borden. Veel buitenlandse gasten komen hier eten en daarom staan er nu borden 'Voetgangersgebied' en zijn gemeentearbeiders bezig de richtingen naar bekende plekken in andere steden op deze aardbol aan een paal te schroeven. Let vooral op de pijl naar boven. Wel aan de late kant, want de wereldstudentenspelen zijn al een dag of wat aan de gang.
Laat me meteen van de gelegenheid gebruik maken om aan te kondigen dat ik morgen voor een paar dagen naar Bosnië ga. Ik doe mijn best om ook daarvandaan te bloggen, maar ik weet niet zeker of dat gaat lukken. Ben op z'n laatst vrijdag weer terug in Belgrado.

3 opmerkingen:

Michel zei

Zie ik nu alleen de Belgradose VVV in het Cyrillisch staan? Willen ze daar dan liever geen buitenlandse toeristen? Dat kan niet iedereen lezen..

David Jan zei

Je moet er wat voor over hebben.

Reijer zei

Inderdaad een beetje laat. In Nieuw Belgrado was men al meer dan een jaar geleden bezig met opknappen. Met de komst van Delta City (shoppingmall) werden ook spontaan fietspaden, zebrapaden, voetgangerszones en gras tussen de trambanen aangelegd. Voor dat laatste vraag ik mij af hoe lang dat nog na de Universiade blijft groeien. Overigens weinig nieuws over deze studenten spelen hier in de media. Ik hoorde dat de Hollandse ploeg als laatste, ver na de opening, pas aan kwam.