zondag 26 juli 2009

film





Mijn straat is leeg. Overal hangen verzoeken om auto's elders te parkeren, aan het begin van de straat staat een politieman nietsvermoedende automoblisten weg te sturen, zonder uit te leggen wat er aan de hand is. Lekker rustig, dat wel.

Er worden opnamem gemaakt voor de film Plavi Voz (De Blauwe Trein), refererend aan de privétrein waarmee Josip Broz Tito bij leven door voormalig Joegoslavië scheurde en waarin zijn overblijfselen na zijn overlijden door het hele land werd gereden. Het schijnt een jeugdkomedie over de zeven na Tito's dood te moeten worden.

Regisseur Janko Baljakwas zojuist erg boos. De benzinetank van de rode Mercedes was leeg en er was geen brandstof voorhanden. Dat vond hij niet leuk, zo konden we door ons open raam horen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Het schijnt een jeugdkomedie over de zeven na Tito's dood te moeten worden.

Mag ik weten wat je daarmee bedoelt: "de zeven"

het valt me op dat je de laatste weken in je verslag meer en meer fouten maakt of schrijft. Wat is daarvan de oorzaak?

Ik volg je blog iedere dag, ook als je niet geschreven hebt, kijk ik even.

David Jan zei

Ik bedoel de zeven dagen. Neem me niet kwalijk. Wat de oorzaak van mijn foutenmakerij is, weet ik niet. Misschien de haast waarin ik de stukjes soms schrijf. Dat is geen excuus en ik zal er beter op letten. Beloofd.

Apsys zei

Zolang je geen onwaarheden verkondigt (daar je correspondent bent en misschien zelfs een voorbeeldfunctie hebt) vind ik dat je het volste recht hebt om spelfouten en steekjes te laten vallen op je blog.
Dus wat mij betreft is haast en drank tijdens het schrijven geoorloofd. Het is een blog, geen CNN.

David Jan zei

Volgens mij laat CNN meer steekjes vallen dan ik :)