dinsdag 3 november 2009

terug

De Košava waait dat het een lieve lust is. Het is guur en onprettig in Belgrado. Gelukkig heb ik stroopwafels, amandelstaaf, oude kaas en gerookte paling meegenomen uit Nederland. Die paling mag overigens helemaal niet, heb ik begrepen uit een berichtje in de Volkskrant. Ze zijn er zowat niet meer (vandaar dat ze zo godsgruwelijk duur zijn) en ze worden naar het schijnt ook nog eens mishandeld.

Niettemin erg lekker, firma H. van Wijnen te Krimpen, die mishandelde paling van u. Vooral op toast.Wat moet een Nederlander in den vreemde anders als lekkernij meenemen uit het goede vaderland?

Helemaal geen fijne terugreis gehad gisteren. De rechtstreekse JAT-vlucht 272 zou om 13.25 uur van Schiphol vertrekken. Dat werd 16.45 uur. "Due to technical problems with this aircraft," zei de gezagvoerder. Ik heb toch maar liever dat-ie iets anders verzint. Slechte weersomstandigheden, een zieke passagier of zo. Met de kennis dat het vliegtuig niet deugt zit ik niet bepaald rustig. Bovendien vlogen we ook nog eens via Brussel. Ik was uiteindelijk pas tegen negenen thuis.
Was het prettig in Nederland? Ja, behalve dan dat ik zondagmiddag twee keer doorweekt ben geraakt door een typisch Nederlandse herfstregenbui (nee Nancy, zulke weersomstandigheden zijn niet fijn). In een paar dagen toch heel veel vrienden gezien en dat doet een mens altijd goed. Jammer van de mensen voor wie ik geen tijd had of die niet in de gelegenheid waren.

Ondanks mijn zenuwen ging het met de lezing ook best goed. Er is niemand weggelopen en ik kreeg na afloop een boel schouderklopjes. Een aantal mensen heeft gevraagd of ze het verhaal nog ergens kunnen teruglezen. Dat kan, en wel hier.

6 opmerkingen:

Fabian zei

mooi dat je weer terug bent en verhaaltjes voor ons kunt schijven. Ik vond je lezing informatief en dat vond de vriendin die ik bij me had ook, chapeau !

Vraagje, mag ik jouw stuk plaatsen (uiteraard met bronvermelding en link naar je site)
Ik wil het hier plaatsen:
http://balkan.fabian-vendrig.eu/news/

David Jan zei

Dat mag.

Albert zei

geen dropliefhebber? Sigaren dan misschien?

David Jan zei

Drop zeker, sigaren in het geheel niet. Maar ik kan niet altijd alles meenemen.

Fabian zei

het staat er op ;-)
http://balkan.fabian-vendrig.eu/news/the-abolition-of-the-visa-regime-for-montenegroserbia-and-macedonia/

Overigens heb ik van je zenuwen weinig tot niets gemerkt. Foto 's volgen nog, die moet ik van mijn mobieltje halen!

Unknown zei

Leuk om nog wat te lezen over je verblijf en de lezing! Het was een geslaagd festival...Nogmaals bedankt en wie weet tot in Belgrado!