zaterdag 22 augustus 2009

voetbal



Ik vertel niks nieuws als ik zeg dat voetbalsupporters nogal eens hersenloze idioten zijn. De grobari van Partisan en de delije van Crvena Zvezda vormen daarop geen uitzondering. Rode Ster speelde deze week in Praag voor een plaatsje in de groepsfase van de Euro League (en verloor met 3-0) en natuurlijk moesten de meegereisde fans voor problemen zorgen. Daar zijn ze delije voor. Het begon al op weg, waar ze een benzinestation verbouwden, na het te hebben leeggeroofd. In Praag vonden ze het nodig een restaurant onder handen te nemen (filmpje hierboven.

Maar eigenlijk wil ik het niet over die etterbakken hebben. Ik kwam namelijk een ander filmpje tegen, waarin een collega van de Tsjechische televisie live verslag doet van de rottigheid. Kijk maar hieronder. Die man verdient een lintje, een standbeeld en een eervolle vermelding, want hoe de voetbalsupportersranddebielen ook proberen hem van zijn werk te halen, hij blijft onverstoorbaar doorpraten. Hulde!



1 opmerking:

Ismael zei

gewelidige reactie van die verslaggever ik ken andere voorbeelden waarin de verslaggever niet zo rustig blijft http://www.youtube.com/watch?v=N3c0mnzT-6Q
voetbalsupporters zijn overal hetzelfde al hebben sommige clubs een grote naam, vooral deze ik meen me 13 mei 1991 te herinneren waarin ook zij weer wat aan het slopen waren.