dinsdag 4 augustus 2009

Hongarije

Ja, het was leuk. Dank je, dank je. Maar ja, Hongarije hè, dat hoort niet bij ons en dus schrijf ik er maar niet al te veel over. Jullie krijgen allemaal de groeten van het buurvolk van korte mannen met snorren en hun weinig uitgesproken vrouwen. Eén ding wil ik jullie niet onthouden. We waren op de markt in de stad Pécs en daar stond een onvervalste Nederlandse kaaskar van de firma Klaasaskia. Geëmigreerde Nederlanders, die de Magyaren aan de Hollandse kaas willen brengen. Kijk, dat hebben we hier in Servië dan weer niet. Op onze vraag hoe het ging, antwoordde de kaasverkoper (Klaas, vermoed ik): "Tsja, ze roddelen hier veel." Waarom zal hij nou precies dát antwoord hebben gegeven?

2 opmerkingen:

Meryam zei

Hij is bang teveel te zeggen en geen onsje kaas meer te verkopen ;-)

Ik heb een Hongaarse collega: die is lang zonder snor. Ik zal eens informeren naar de "weinig uitgesproken" Hongaarse vrouwen - waarsch. hapt ie heel erg, altijd leuk.
Wat bedoel je er trouwens mee, dat je ze een beetje saai vindt??

David Jan zei

Een beetje saai, inderdaad. Anders dan Balkanvrouwen, die je over het algemeen al op driehonderd kilometer hoort en ziet aankomen. (krijg nu waarschijnlijk de Feministische Balkanvrouwen Club achter me aan)